
Op 3 maart is het medewerkerstevredenheidsonderzoek van start gegaan. Tot en met 24 maart hadden collega’s de gelegenheid om de enquête in te vullen. Het doel van dit onderzoek was om inzicht te krijgen in de werkbeleving en tevredenheid van onze medewerkers.
Met een respons van ruim 60% willen we iedereen die heeft deelgenomen hartelijk bedanken voor het delen van zijn of haar mening!
De algemene tevredenheidsscore komt uit op een 6,9, een ruime voldoende maar we willen naar die “Goed”. Wij begrijpen deze uitkomst en er valt veel van te leren en te verbeteren.
Van Groei naar Kwaliteit en Continuïteit
Quadrant Kindercentra heeft in de afgelopen jaren een forse groei doorgemaakt. Er is op verschillende plekken binnen Quadrant gewerkt om de organisatie daarop aan te passen en noodzakelijke veranderingen door te voeren. De veranderingen leiden niet altijd direct tot het gewenste resultaat. Daar is in de praktijk tijd voor nodig.
De interne ontwikkelingen van de laatste jaren, spelen zich af in een veeleisend tijdperk voor de gehele sector kinderopvang. Met name de uitdagingen op de arbeidsmarkt, het hoge ziekteverzuim en het stoppen met ZZP-ers zijn voor veel kinderopvangorganisaties lastig te managen. Dit geldt uiteraard ook voor Quadrant.
Na een periode van onrust, onduidelijkheid en personele wisselingen op verschillende niveaus in de organisatie, is het van belang te werken aan stabilisatie van de nieuwe situatie. Sleutelwoorden daarbij zijn rust, continuïteit en kwaliteit op de locaties.
Gezien de dynamische en uitdagende periode waarin we ons bevinden, is de uitkomst van het MTO dus geen verrassing. We zien in deze score ruimte voor verbetering. We zijn dan ook gemotiveerd om met de inzichten aan de slag te gaan.
Hoe nu verder?
De komende periode worden de resultaten gedeeld met het MT breed, de Ondernemingsraad en de Raad van Toezicht. Natuurlijk worden de resultaten daarna met de medewerkers gedeeld.
Op basis van alle input vanuit de gesprekken wordt er een plan van aanpak opgesteld om samen te werken aan verdere verbetering van de werkbeleving binnen onze organisatie.
We houden jullie uiteraard op de hoogte van de vervolgstappen.
Mieke van der Linden (interim bestuurder)