Ouderportaal

Ouderportaal

Mijn gegevens zijn gewijzigd, kan ik dit in het ouderportaal aanpassen?

Wijzigingen zoals adres, telefoonnummer en dergelijke kun je alleen wijzigen door deze door te geven aan de Klantenservice via info@quadrantkindercentra.nl. De gegevens worden verwerkt en zijn de volgende dag zichtbaar in het ouderportaal.

Mijn kind zit niet meer op de opvang. Kan ik nog in het ouderportaal voor foto’s en documenten?

Ja, dat kan. Foto’s en het dagboek kun je tot uiterlijk 8 weken na de einddatum van de plaatsing nog downloaden. Daarna is er geen toegang meer tot de foto’s en het dagboek. Voor documenten zoals de facturen en jaaropgaven heb je nog 24 maanden toegang. Daarna zijn deze documenten niet meer in te zien of te downloaden. Zorg dus dat je op tijd alles download vanuit het ouderportaal.

Ik heb extra opvang afgenomen op rekening. Wanneer krijg ik daar de factuur van?

Extra opvang op rekening wordt altijd achteraf gefactureerd. Dus dat betekent dat je rond de 10e van de daarop volgende maand deze extra opvang op je factuur terug ziet.

De wijziging in mijn plaatsing zie ik niet terug in mijn ouderportaal. Hoe kan dit?

Een wijziging in een plaatsing is altijd pas de volgende dag zichtbaar. Deze gegevens worden ’s nachts in een batch verwerkt.

Ik heb mijn kind afwezig gemeld, maar ik wil toch dat mijn kind die dag naar de opvang gaat. Hoe regel ik dit?

Je kunt een afwezigheidsmelding van je kind niet ongedaan maken. Je kunt wel een nieuwe aanvraag indienen voor deze dag. Als dit binnen 4 dagen voor de betreffende datum is, dan doe je dit via de medewerkers van de groep, is het 28 tot 4 dagen van tevoren dan kun je dit zelf via de app.

Je kunt eventueel de opgebouwde uren voor de ruilservice van die dag weer inzetten voor de aanvraag. Mocht je die al gebruikt hebben en verder geen andere uren meer hebben, dan kan het alleen door de dag op rekening aan te vragen. De medewerkers moeten beoordelen of de aanvraag goedgekeurd kan worden. Door de afwezigheidsmelding kan het namelijk zijn dat het plekje inmiddels is opgevuld door een ander kind. In dat geval wordt de aanvraag afgekeurd (of eventueel op een wachtlijst gezet) en kan je kind niet komen.

Waar vind ik het Welkomboekje?

Die vind je hier:

Het lukt niet om extra opvang aanvragen. Waar ligt dit aan?
  • Extra opvang kun je maximaal 28 tot 4 dagen van tevoren aanvragen. Binnen de 4 dagen voor de aan te vragen opvang kun je deze alleen via de medewerkers van de groep van je kind aanvragen. Langer dan 28 dagen van tevoren is opvang aanvragen niet mogelijk.
  • Het kan ook zijn dat je kind met de taxi gebracht wordt. Je kunt dan ook alleen extra opvang aanvragen via de medewerkers op de groep.
  • Extra opvang aanvragen voor een studiedag of schoolsluitingsdag kan ook niet via de app. Vraag deze dag aan bij de medewerkers op de groep.
  • Inzet van ruiluren op een studie- of schoolsluitingsdag is om technische redenen niet mogelijk.
Ik heb geen mail gekregen om mijn account aan te maken

Het kan zijn dat de mail door de spamfilter is tegen gehouden. Kijk in je map ‘ongewenste e-mail’ of de mail daarin staat.

Is dat niet het geval? Dan kan het zijn dat je bij ons onder een ander e-mailadres (van partner) een account hebt. Probeer dan dat e-mailadres.

Ga naar de URL https://quadrantkindercentra.ouderportaal.nl (zonder / op het eind, die wordt soms na het kopiëren van de URL toegevoegd)

Klik op wachtwoord vergeten.

Vul bij de gebruikersnaam je e-mailadres in waarmee je bij ons ingeschreven staat. Check of dit wel de juiste. Het kan zijn dat het e-mailadres van je partner als hoofd e-mailadres is ingesteld.

Lukt het nog niet, dan kun je contact opnemen met klantenservice via 0182 – 689 896 of info@quadrantkindercentra.nl

De opgegeven URL doet het niet

Zorg dat je de browser van Google Chrome gebruikt. Internet Explorer doet het wel, maar niet goed. Dan kan het zijn dat de link het niet doet.

Ga naar de URL https://quadrantkindercentra.ouderportaal.nl (zonder / op het eind, die wordt soms na het kopiëren van de URL toegevoegd)

Lukt het nog niet, dan kun je contact opnemen met klantenservice via 0182 – 689 896 of info@quadrantkindercentra.nl

Ik krijg de app niet geïnstalleerd

Heb je de juiste app opgezocht in de App Store (iPhone of iPad) of in Google Play (Android telefoons)?

De juiste naam is: OuderApp van Konnect. Je herkent het aan het oranje spreekballonnetje met daarin een ‘ouder met kind’.

Ik heb de Konnect app net gedownload, maar ik zie geen dagboek onder ‘mijn kind’. Hoe kan ik dit zichtbaar krijgen?

Je kunt het dagboek nog niet zien, omdat de groep als eerste een dagboek bericht moet aanmaken. Daarna is deze voor ouder ook zichtbaar en kun je er ook in schrijven.

Waar kan ik mijn facturen, jaaropgaven en plaatsingsovereenkomsten vinden?

Documenten zoals facturen, jaaropgaven en overeenkomsten staan in het ouderportaal. Je vindt ze onder de knop Account > Documenten & jaaropgaven.

Let op: alleen de ouder die bij ons in het systeem als ouder 1 staat, kan de documenten inzien. De andere ouder (ouder 2) kan helaas de documenten niet zien. Op dit moment kan dit ook helaas technisch gezien niet mogelijk gemaakt worden

Ik wil/kan geen gebruik maken van het ouderportaal. Is dat erg?

Zonder gebruik van Konnect (via de app of url) kun je als ouder bijvoorbeeld geen extra opvang aanvragen of ruiluren inzetten (het wordt onder de juiste voorwaarden wel opgebouwd). In overleg zou dit wel op de locatie gedaan kunnen worden.

Ook zie je geen foto’s van je kind tijdens de opvang en mis je berichten vanuit de groep.

Hoe werkt de OuderApp van Konnect?

Je kunt ook een speciale ouderportaal app voor uw mobiele telefoon downloaden. Deze is te vinden in de App Store van Apple en bij Google Play voor Android telefoons en tablets. Zoek op OuderApp van Konnect. Nadat je de app geïnstalleerd hebt, moet je drie gegevens invoeren om via de app toegang te krijgen tot het ouderportaal:

  • De URL van uw ouderportaal: vul hier het volgende in: quadrantkindercentra.ouderportaal.nl
  • De loginnaam: dit is je e-mailadres
  • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in (eerst instellen via bovenstaande url)

De app onthoudt de gebruikersnaam en wachtwoord, waardoor je altijd snel toegang hebt tot de laatste foto’s, berichten en stukjes in het schriftje. Heel veel plezier gewenst van het ouderportaal! Wij kunnen ons voorstellen dat je niet meteen weet hoe alles werkt! Hiervoor hebben wij een handleiding.

Hoe log ik in op het Ouderportaal?

Inloggen op het Mijn Quadrant ouderportaal is heel eenvoudig. Ongeveer 6 weken voor de start van de opvang, ontvang je van ons een e-mail met daarin je gebruikersnaam (mailadres) en een activatielink voor het instellen van je wachtwoord. Nadat je een wachtwoord ingesteld hebt, kun je inloggen op het ouderportaal: https://quadrantkindercentra.ouderportaal.nl

Wat is het Ouderportaal?

In ons ouderportaal kun je foto’s bekijken die op de groep van je kind gemaakt zijn, het schriftje lezen, berichten van medewerkers of de manager lezen. Maar ook zelf berichten sturen en stukjes in het schriftje schrijven. Je kunt lezen hoe je kind het bij ons heeft gehad, op het moment dat het jou het beste uitkomt. Vaak staat het er al op vóórdat je je kind komt halen. Daarnaast kan je ook praktische zaken regelen via het Ouderportaal, zoals een dag afwezigheid doorgeven of een extra dag aanvragen.